Start je samenwerking al met ‘ik garandeer je … resultaten’? In deze blogpost vertel ik je waarom je best gewoon even verder zoekt… Je krijgt ook nog enkele tips en tricks over hoe je een goede samenwerking kunt herkennen. Ready? Set… GO!
Maakt iemand beloftes over specifieke resultaat? 🚩 RED FLAG! – RUN
In marketing is er niets zeker, waaronder dus specifieke resultaten. Natuurlijk zullen er resultaten zijn als je inzet op je zichtbaarheid en bekendheid, dat weet iedereen. Alleen kun je de resultaten op voorhand NOOIT voorspellen.
Marketing is iets van de lange adem. Wie meteen 20 klanten verwacht uit 1 advertentie, heeft het bij het foute eind…
Vb. ‘Als je met mij in zee gaat, beloof ik je minstens 30 leads voor je eerste Facebook campagne. Niet tevreden, geld terug’
Klinkt als een droom, toch? Zeker als het vinden van klanten de laatste tijd wat slechter gaat. Maar kijk eens verder… 30 leads, zijn het goede leads? Kan je ze allemaal contacteren? Krijg je nog maar een kans om je ‘sales praatje’ te doen?
CONCLUSIE: Zoek iemand die service beloofd zoals: connectie, kwaliteit, transparantie, persoonlijkheid, enz.
Er zijn 5 punten van herkenning en deze geef ik je allemaal even mee.
1. Frameworks & strategie
Iedereen kan ‘postjes’ maken op social media, maar gebruikt je socialmediamanager bepaalde frameworks of strategieën om jouw bedrijf in de spotlights te zetten? Als ze geen strategie hebben of kunnen inzetten, RUN!
2. Herhalen…
Gebruikt deze socialmediamarketeer dezelfde content bij elke klant? Exact dezelfde postjes maken voor elke klant is eenvoudig, maar wanneer je (potentiële) klanten wil aanspreken, is het belangrijk om de eigenheid en identiteit van een bedrijf te tonen.
3. Maar met 1 industrie werken
Werken ze alleen met bedrijven uit een specifieke industrie? Wel, dit kan voor- en nadelen met zich meebrengen. Als ze slechts met 1 industrie werken, dan kennen ze deze natuurlijk door en door wat een voordeel is bij het kennen van je doelgroep; MAAR! Dit kan ook voor oogkleppen en automatisme zorgen. Een goede socialmediamanager kent een aanpasbare strategie waardoor deze op verschillende sectoren van toepassing is.
Trouwens… Elk bedrijf is anders, elke doelgroep is anders… Vind je eigen weg en identiteit! Je hoeft die van een ander niet te gebruiken / te kopiëren om succesvol te zijn.
4. Voel je je goed?
Je moet kunnen vertrouwen op een marketeer. Jullie moeten elkaar door en door kennen of vertrouwen om een samenwerking aan te gaan.
Heb je een goed gevoel bij je potentiële marketeer, ga dan op je buikgevoel af en start met een korte samenwerking (indien mogelijk). Als ondernemer baseer je veel beslissingen op buikgevoel, dus vertrouw dat ook eens.
5. Transparantie
Dit vind ik persoonlijk het belangrijkste bij een samenwerking: transparant communiceren. Praat je socialmediamarketeer vol vertrouwen en respect over zijn / haar klanten, dan weet je dat je een goede te pakken hebt. Geven ze helemaal geen info? AGAIN, RUN!
Zoals je ziet, er zijn wel enkele eigenschappen waaraan je een goede of passende socialmediamarketeer herkent.
Wil je eens sparren met een socialmediamarketeer om te zien wat deze voor jou kan betekenen? Eenvoudig! Plan dan een gratis gesprek met me in en we bekijken alle opties & mogelijkheden voor jou en je bedrijf!
We gebruiken cookies om apparaat info op te slaan / te openen. Dit doen we om je website-ervaring te verbeteren en om (niet-) gepersonaliseerde advertenties te tonen.
Door deze banner te accepteren ga je hiermee akkoord. Als je geen toestemming geeft of deze intrekt, dan kan dit negatieve gevolgen hebben voor bepaalde functies en kenmerken van deze website.